دوربین های Turbo HD 3.0 با رزولوشن 5 مگاپیکسل به بازار عرضه شد

دوربین های Turbo HD 3.0 با رزولوشن 5 مگاپیکسل به بازار عرضه شد

بمب خبری هایک ویژن 2016: دوربین های Turbo HD 3.0 با رزولوشن 5 مگاپیکسل به بازار عرضه شد

کمپانی چینی هایک ویژن، دارنده رتبه اول رده بندی جهانی سیستم های نظارت تصویری در سال 2016, نسل سوم دوربین های توربو اچ‌دی Turbo HD 3.0 را با رزولوشن 3 و 5 مگاپیکسل به بازار عرضه کرد. تا همین دو سال پیش، تصور دریافت تصاویر HD در بستر آنالوگ و از طریق کابل کواکسال (کواکسیال) بیشتر به شوخی شبیه بود تا اینکه دوربین‌های آنالوگ اچ‌دی با اسم‌ها و عناوین مختلف همچون HDCVI, AHD و TurboHD معرفی شدند.

نسل اول دوربین‌های Turbo HD 1.0 هایک‌ویژن با رزولوشن 1 مگاپیکسل و چندی بعد نسل دوم Turbo HD 2.0 با رزولوشن 2 مگاپیکسل به بازار عرضه شدند. با این همه کسی توقع عرضه این دوربین‌ها با رزولوشن 5 مگاپیکسل را نداشت، اما هایک‌ویژن با معرفی و عرضه نسل سوم این فناوری، اولین و بزرگترین بمب خبری سال 2016 را ترکاند!

نسل سوم Turbo HD 3.0

نسل سوم  Turbo HD 3.0 نسبت به دو نسل قبلی پیشرفتی همه‌جانبه داشته است; دوربین‌های جدید تصاویر را تا 1200 متر با رزولوشن HD 720P و 800 متر با رزولوشن FullHD 1080P از طریق کابل کواکسال منتقل می‌کنند.

نوآوری ارزشمند دیگری که هایک‌ویژن در این نسل عرضه کرده PoC یا Power-over-Coax نام دارد. بر این اساس، سیگنال‌های تصویر و برق مورد نیاز تنها با استفاده از یک کابل کواکسال قابل انتقال هستند! به این ترتیب نه تنها کار نصب دوربین‌ها آسان‌تر و سریع‌تر شده، هزینه‌های اجرای سیستم نیز تاحد قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این امکان تنظیم دوربین هنگام نصب از راه دور (UTC) و همچنین کنترل دوربین‌های PTZ از طریق کابل کواکسال فراهم شده است.

طبق گفته هایک‌ویژن فیلمبرداری دوربین‌ها با رزولوشن 5 مگاپبکسل صورت می‌گیرد اما خروجی تصاویر با رزولوشن 4K است. ظاهرا تصاویر بصورت 5 مگاپیکسل FullHD برداشت و با افزایش نرم‌افزاری، بصورت 4K ذخیره می‌شوند (مگر اینکه هایک‌ویژن در تشخیص تفاوت‌های 5 مگاپیکسل و 4K دچار اشتباه شده باشد!)

این دوربین‌ها در انواع بولت Bullet, تورت Turret و دام Dome (ساده و PTZ) عرضه می‌شوند. عبارت تورِت به نوعی از دوربین‌های دام اطلاق می‌گردد که مجموعه دوربین و لنز در آنها بصورت دستی و بدون باز کردن بدنه، قابل تنظیم و چرخش است. به این نوع دوربین‌ها، ای‌بال Eye Ball نیز گفته می‌شود.

دسته بندی های هایک ویژن

در واقع در فرهنگ لغات هایک‌ویژن، دوربین‌های گنبدی شکل به دو دسته دام (دارای قاب حبابی) و تورِت تقسیم می‌شوند!

انواع 2 و 3 مگاپیکسل وریفوکال این دوربین‌ها با لنز موتورایز عرضه می‌شوند. مدل 5 مگاپیکسل فیش‌آی نیز از نیمه دوم 2016 از راه رسیدن.

دی‌وی‌آرهای نسل سوم توربو اچ‌دی در ابعاد 1, 1.5 و 2 یونیت با حداکثر رزولوشن 5 مگاپیکسل نیز عرضه شده اند.

هایک ویژن در این DVRها از کدک فشرده‌ساز تصویر اختصاصی خود یعنی + H.264 استفاده کرده تا فضای مورد نیاز برای ذخیره‌سازی تا حد زیادی کاهش یابد.

از دیگر امکانات این دستگاه‌ها می‌توان به قابلیت اتصال دوربین‌های تحت‌شبکه و پشتیبانی از Onvif اشاره نمود.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید