انتخاب گلس محافظ صفحه نمایش موبایل

انتخاب گلس محافظ صفحه نمایش موبایل

انتخاب گلس محافظ صفحه نمایش موبایل

مجموعه دیجی‌همکار قصد دارد بطور کارشناسانه در این مقاله به ( انتخاب گلس های محافظ صفحه نمایش موبایل ) بپردازد. با توجه به مدل های فراوان و نوع ساخت گلس های صفحه نمایش همیشه این سوال در ذهن مخاطب پیش می یاید که بهترین گزینه برای محافظت بیشتر کدام گزینه است.

اولین موضوع در انتخاب گلس نوع جنس و ساخت آن است که عموما به سه دسته تقسیم می شوند.

گلس های شیشه ای

گلس های شیشه ای را می توان جزء اولین گلس ها به حساب آورد چون تقریبا همه آنچه از یک گلس برای محافظت از صفحه نمایش گوشی را انتظار داشتیم در اختیار ما قرار می داد اما همیشه نسل های اول هر محصولی نواقصی دارد که تولید کنندگان را برای تولید نسل بعدی تشویق می شوند. یکی از این نواقص لبه های این گلس ها بود که هنگام کشیدن انگشت به قسمت های کناری صفحه نمایش گوشی لبه های تیز آن به پوست دست آسیب وارد می کرد اما این مشکل اصلی نبود مشکل اصلی بر می گشت به ساخت و تولید گوشی هایی با صفحه نمایش های لبه خمیده که این مدل گلس نمی توانست قسمت های کناری آن را پوشش دهد و این اصلی ترین مشکل بود.

گلس های نایلونی ( نانو )

به دلیل مشکل گلس های شیشه ای نسل جدید گلس های نانو تولید و روانه بازار شد این نوع از گلس ها صفحه نمایش گوشی های دارای لبه های کناری را به صورت کامل پوشش می دهد. اما باز هم بعد از مدتی کم کم مشکلات این نوع گلس هم نمایان شد و آن هم نبود مقاومت کافی و ایجاد حباب زیر گلس در همان ناحیه لبه های صفحه نمایش بود.

گلس های فول چسب

این مدل از همان جنس مدل نخستین ( گلس های شیشه ای ) هستند که مشکل لبه های صفحه نمایش در آن حل شده و تا نگارش این مقاله مدلی بالاتر از این نوع تولید نگشته اما تولید کنندگان این محصول هر چند وقت مدلی با قابلیت های بیشتر به بازار ارائه می دهند که برای آگاهی شما به این موضوع نیز اشاره می کنیم.

تفاوت نسل های ارائه شده گلس های فول چسب

گلس های 2.5D همان گلس های معمولی هستند که لبه های آنها تراش خورده و نسبت به گلس های 2D که تراش ندارند ظاهری بهتری دارند و هنگام کار کردن با صفحه نمایش انگشتان دست لبه ها را کمتر حس می کنید.

گلس های 3D گلس های نسبتا ضخیمی هستند که تمامی صفحه نمایش را پوشانده و لبه های از ترکیب جنس شیشه و جنس پلاستیک می باشند که انحنای لبه های آنها همخوانی نسبتا مناسبی دارد حدود 80 درصد

گلس های 4D همان گلس های 3D هستند با این تفاوت که ضخامت آنها با حفظ مقاومت کمتر شده و انحنا نسبت به مدل قبلی همخوانی بیشتری حدودا 90 درصد داشته است.

گلس های 5D نیز نسبت به گلس های 4D انحنا تطابق بسیار بیشتری پیدا کرده تقریبا 100 درصدی و لبه های آنها تقویت شده و نصب آن نسبت به مدل های قبلی ساده تر است.

گلس های 6D نیز نسبت به گلس های 5D دارای ضخامت کمتری بوده اما مهمترین اختلاف این گلس ها در اثرگذاری کمتر لک انگشت و چربی برروی صفحه نمایش است.

نکته: در حال حاضر آخرین نسخه این مدل گلس برای گوشی موبایل 6D می باشد اما در بازار تا 11D مشاهده شده و اصلی نمی باشند تنها نسخه 7D مخصوص دوربین عکاسی تولید شده و هنوز برای مدل های گوشی موبایل از این نسخه تولید نشده است، پیشنهاد دیجی همکار این است در مورد خرید محافظ صفحه نمایش بسیار حساس باشید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید